Słupek zasilania stacjonarnego SZS jest urządzeniem elektroenergetycznym zapewniającym zasilanie dla potrzeb obsługi wagonów na bocznicach kolejowych. W standardowym wykonaniu urządzenie zapewnia zasilanie o napięciu 400 V AC, 230 V AC oraz 24 V DC. Napięcia te wyprowadzone są poprzez gniazda w standardzie CEE zainstalowane na bocznych ścianach słupka. Napięcie 24 V DC przeznaczone jest do obsługi akumulatorów pokładowych.
Każdy SZS wyposażony jest w sterownik wraz z panelem operatorskim zapewniającym pełną obsługę oraz diagnostykę stanu pracy urządzenia. Oprócz sterownika, użytkownik posiada możliwość sterowania za pomocą fizycznych przycisków zainstalowanych zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz obudowy. Dodatkowo na dachu urządzenia zabudowane są sygnalizatory optyczne, sygnalizujące stan pracy.
Domyślnie dostępne gniazda są w stanie beznapięciowym i zabezpieczone przed nieautoryzowanym załączeniem. Autoryzacja odbywa się poprzez czytnik RFID oraz karty identyfikacyjne. W sytuacjach awaryjnych za pomocą przycisku awaryjnego wyłączenia można zdjąć napięcie z gniazd.
W ramach systemu SZS oferujemy możliwość wykonania stanowiska dyspozytorskiego wraz z wizualizacją SCADA, która ułatwia nadzór nad funkcjonowaniem całego systemu. Istnieje również możliwość integracji systemu SZS z systemem SOWAG.
Wszystkie urządzenia dostosowywane są do potrzeb użytkownika i zapewniamy indywidualne podejście do każdego wykonania.
Cechy produktu:
napięcie zasilania: 400 V AC, 230 V AC, 24 V DC (dostosowane do potrzeb użytkownika),
napięcie sterowania: 24 V DC, podtrzymywane z akumulatorów,
napięcie cewek styczników: 230 V AC,
prąd znamionowy gniazd: 63 A, 32 A, 16 A (dostosowane do potrzeb użytkownika),
komunikacja pomiędzy urządzeniami oraz z systemem nadrzędnym: RS485, Ethernet, Światłowód, CANBUS,
możliwość realizacji strażnika mocy oraz pomiaru energii elektrycznej,
możliwość wykonania systemu rozliczeniowego dla podmiotów korzystającej z infrastruktury,
stopień ochrony: IP44, IP45, IP55, IP65,
panel operatorski,
fizyczne przyciski do załączania/wyłączania obwodów,
autoryzacja osób dopuszczonych do obsługi obsługujących urządzenia,
zewnętrzna sygnalizacja optyczna stanu szafy oraz procesu ładowania akumulatorów pokładowych.
Konstrukcja szafy dostosowana jest do potrzeb użytkownika.
Przykładowe wykonanie: 1700 x 1900 x 320 (szer. x wys. x gł.)
Przykładowy projekt SZS stworzony dla PKP Intercity
Przykładowe wykonanie SZS dla PKP Intercity
Przykładowe wykonanie SZS dla PKP Intercity